- Reklamační řád stanoví pravidla, jak má klient postupovat, v případě reklamace nebo stížnosti (dále společně jen „Reklamace“) služby či jednání, která byla poskytnuta společností Pojišťovna VZP, a.s., IČ: 27116913, se sídlem Lazarská 1718/3, Nové Město, 110 00 Praha 1, nebo jejím vázaným zástupcem společností Poradenské centrum straxovka.cz s.r.o. (dále jen „Společnost“).
- Za řádné vyřizování Reklamací klientů odpovídá Reklamační oddělení.
- Pokud se klient domnívá, že Společnost nedodržela ujednání vyplývající ze smlouvy o zprostředkování pojištění nebo nesouhlasí s některým postupem, případně s vystupováním některých pracovníků Společnosti, je oprávněn podat Reklamaci.
- Klient může Reklamaci uplatnit:
písemně na adrese sídla Společnosti
emailem na adrese info@pvzp.cz,
zavoláním na klientskou linku zastoupeného to v časovém rozmezí Po — Pá: 9:00 — 17:00 hod.
- Pro vyřízení Reklamace je klient povinen uvést:
- jméno a příjmení,
- rodné číslo/datum narození,
- trvalou adresu,
- případně číslo smlouvy o zprostředkování pojištění,
- předmět Reklamace a doložit případné podklady.
Klient je povinen ve svém vlastním zájmu sdělit Oddělení vyřizování stížností a reklamací co možná nejvíce podrobností o reklamované službě či jednání, která mohou přispět k rychlému vyřízení reklamace.
- Pokud Reklamace nebude obsahovat všechny náležitosti dle čl. 5 tohoto Reklamačního řádu, je Reklamační oddělení povinno bez zbytečného odkladu požádat vhodným způsobem klienta o doplnění Reklamace. Pokud klient žádosti nevyhoví, je Oddělení vyřizování stížností a reklamací oprávněno Reklamaci odmítnout pro nedostatek součinnosti.
- Řádně vyřízená Reklamace bude odmítnuta, pokud byla Klientem podána opakovaně nebo ve věci rozhodl soud, popř. proběhlo řízení u rozhodce nebo finančního arbitra anebo uplynula promlčecí lhůta.
- Reklamace bude vyřízena v maximální lhůtě 30 dnů ode dne podání.
- Pokud nebude klient spokojen s výsledkem vyřízení Reklamace, může podat odvolání tak, že se obrátí na klientskou linku a to buďto prostřednictvím e-mailu info@pvzp.cz nebo písemně na adresu sídla Společnosti.
- Podání a vyřízení reklamace je zdarma.
- V případě nespokojenosti s řešením Reklamace může Klient, kontaktovat příslušný správní orgán pro tzv. mimosoudní řešení sporů. Klient může kontaktovat:
- Českou národní banku se sídlem Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, a to zejména pro sporty vznikající v souvislosti s nabízením, poskytováním nebo zprostředkováním neživotního pojištění,
- Kancelář finančního arbitra, se sídlem Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1, www.finarbitr.cz, a to zejména pro spory vznikající v souvislosti snabízením, poskytováním nebo zprostředkováním životního pojištění,
- Českou obchodní inspekci se sádlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz, nebo subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu (uveřejněný na webových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu) v případech, kdy není dána působnost finančního arbitra.